Kontroll hos barnmorskan

I fredags va vi på vår vanliga kontroll hos barnmorskan och allting såg bra ut som vanligt :) Hjärtat tickade på bra och vi följer kurvan som vi ska, glömde dock att väga mig denna gången. Eva visade även runt på MVC/BVC denna gången så vi fick se hur det ser ut på öppna förskolan och vart vi ska efter lillan tittat ut sen för att få sina vaccinationer och vägas och mätas med jämna mellanrum.
 
Denna gången kände hon oxå efter hur bäbis ligger i magen, och hon har vänt sig och ligger med huvudet nedåt men ärinte fixerad än utan ruckbar. Hon frågade om jag ville känna men jag sa nej, vågade inte! Känns mer creepy nu när man faktiskt vet att det är en liten färdig människa där inne som lever loppan och inte ett litet foster på några få cm, missförstå mig rätt :p Men Johan ville känna, och han vart helt fascinerad!! Kändes tydligen jätte tydligt att det ligger ett huvud nästan mellan benen på mig! Men kan ju säga att greppet som barnmorskan behövde ta för att kunna känna va ju inte det mest bekväma! Man sätter händerna lååångt ner på magen typ innanför höftbenen och ovanför blygdbenet, och så ska jag andras in högt så Eva hör mig och då tar hon tag och drar magen uppåt mot min bröstkorg, sen ska jag andas ut lika högt och då följer hon typ med och trycker inåt och nedåt och nästan bokstavligen greppar huvudet. Kändes som hon möblera om i hela magen på mig, haha! Och Johan typ "Man känner ju huvudet jätteväl!!" Som sagt, heeelt fascinerad! 
 
 
Man kan väl säga att vårat lilla troll ligger i nått mellanting av dessa bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback