Toddlers & Tiaras

Alltså jag kan inte bli annat än arg och förbannad när jag ser denna serien på TLC!!!! Det är ju små barn det handlar om och inte dockor eller åtminstånde äldre tonåringar! Dessa små flickor är alltså allt från 1-8 år gamla och tävlar i skönhetstävlingar! Det värsta av alla titlarna är nog den de kallar för "most beautiful". Kom igen!!! Flickorna är för små för sånt, att bli printad med att man måste vara och se ut på ett visst sätt för att passa in. Räcker det inte med all TV reklam, i tidningar och till och med skolan?! Självklart ska de få klä ut sig till prinsessor osv om de vill det, som hemma när de leker, på kalas eller på maskerad med lite smik coh fin i håret. Men i denna serien så är det inte så simpelt, de är lösnaglar/nagelförlängningar i akryl/gelé, löshår i mängder, spraytan, smink i mängder, lösögonfransar och tandproteser/fasader. Många av flickorna i serien verkar ju inte ens vilja detta till 100% själva, utan de är oftast mamman som är den drivande. De bråkar ofta, i alla fall de avsnitten som jag har sett och om inte dottern gör tillräckligt bra ifrån sig så blir mamman skit förbannad och skäller på henne?!?! Nej USCH säger jag bara, låt barnen vara barn!
 
 
Inte ens på bilderna de tar för barnen se ut hur som helst, syns ju på flera mils avstånd att denna är hur retuscherad som helst, hon ser ju lixom ut som en porslindocka!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback