Måndagen den 13 maj 2013

Jahopp, då sitter man själv hemma och kommer göra varje kväll ända fram till fredag då Johan jobbar kväll/natt denna veckan. Han börjar 15.30 och slutar 00.30, fast det finns ju positiva saker med att han jobbar shift oxå, han får ju ut en bättre lön då :) Vilket kommer ganska så lägligt då jag kommer få en ganska så dålig mammapeng. På tal om det, måste nog ringa till Försäkringskassan och höra hur det går för dom, har ju hört att detta med mammapeng/mammaledighet kan ta en evighet innan allt är klart *SUCK!!*
 
Annars då? Va inne i Karlstad under natten då lillan inte vart lika aktiv under dagen som hon brukar. Barnmorskan har ju sagt att man ska ringa om man märker av att det blir mindre/annorlunda aktivitet i magen så då gjorde jag det, och barnmorskan jag pratade med tyckte att vi skulle komma in och göra en koll så att vi kunde slappna av sen och inte behöva oroa oss. Åkte in nångång mellan 01.00 och 02.00 och kom hem va 05.00 i morse, så är ganska så trött kan jag säga! Men barnmorskan som tog emot oss kopplade i alla fall upp mig på en sån där CTG maskin där ena dosan man sätter mäter hjärtat på bäbisen och den andra dosan mäter aktiviteten på livmodern, för att se om det finns några sammandragningar/förvärkar. Hjärtslagen låg mellan 145-150 hela tiden så det var ingen fara, och några sammandragningar/förvärkar hade jag inte heller. Visade någon liten bara med den märkte jag inte ens av själv så då är det ingen fara. Så efter att ha legat uppkopplad med maskinen i ca 30-45 minuter blev den godkänd, tog även mitt blodtryck men det var oxå normalt och så frågade hon om jag haft en problemfri graviditet utöver detta vilket jag har. Eftersom allting såg bra ut så fick vi åka hem och sova sen :) Som barnmorskan sa, hellre att man åker in en gång i onödan än att inte åka in alls. 
 
Veckans planer ser ut att bli det vanliga; hunddagiset fram till på fredag, till barnmorskan på sån vanlig grav. koll på torsdag och helgen ser ganska så oplanerad ut än så länge. Funderar på om vi ska låna min pappas och hans frus damsugare, en sån high tech man kan damsuga ur ALLT med samt putsa fönstrena. Har ju två odågor till katter som tycker det är kul att smyga på fåglar och kryp där så fönstrena är fulla i nos- och tassavtryck... 
 
Nej, nu ska jag se om man kan hitta nått litet att ta till mellanmål! 
Ha det bra!
 
 
 
Såhär såg det ut i Karlsdat, dock är inte dessa bilder mina utan lånade från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback